Wednesday, April 24, 2013

Tahun 2013 yang penuh cerita

Sudah masuk tahun 2013... cepat masa berlalu ... banyak jugak benda terjadi..

Dah berzaman x menulis blog n da lama x buka blog ni... sian blog aku ni... arini ble kawin aku wechat suh buka blog baru teringat blog aku yang da bersawang dan lme ditinggal kan.. Dalam tahun 2013 ni la  sume nyer baru dan da berubah.. kehidupan menjadi lebh baik pada tahun ni berbanding tahun-tahun sudah yang banyak meninggalkan kesan pada diri ini...

Tengok banyk kawan-kawan yang da kawin n bertunang ... Gembira untuk mereka .. aku akan menyusul kemudian jika x ada aral melintang.. In sha Allah ... Tahun jgk la aku baru dpt pengesahan perkhidmatan kerja aku... Lama kn dari tahun 2011 n 2013 baru la nk sah jawatan.. Dari hari ke hari sume nyer berubah menjadikan hidup ni bermakna bersama org2 tersyg..

Tp ada satu benda yang buat aku runsing sekarang ni... Tapi x pela mana tahu ada penyelesainya.. Kalau aku masih bertahan skang ni mesti skang ni masih lagi seorang pelajar UITM ... Rindu plak kt kawan2 kelas UITM.. Tapi masa x mengizinkan dengan kekangan keje lagi x mampu untuk aku membuat dua benda skali dalam satu masa mungkin sekarang ni kalau aku masih belajar aku sudah semester 4 atau 5 .. bermkna ada lgi 5 semester... mcm lme kn tp x pun sekejap jer..

Banyak nk citer smpai x thu nk tulis yang mna dahulu.. Tp ada satu perkara yang buat aku rasa knp aku belajar Diploma Sains Kesetiausahaan sedangkan pengakhiran nya aku bukan menjadi seorang setiausaha pun ... penghujungnya aku menjadi seorang Pembantu perpustakaan yang mana skim perkhidmatan nya pun berbeza iaitu Skim S ... andai kata la aku mendapat interview dari SPA jawtan Setiausaha Pejabat N27 tp x ada pengalaman kerja sbg PA... apa aku masih akan lulus interview,... hanye punyer pengalaman dlm bidang Skim S x sme mcm SKIM N jauh beza nya..

Tu la yang aku rungsingkan skang ni... jd apa makna nya aku belajar dip Setiausaha sedg kan pengalaman pun x ada... kawan-kawan aku punyer byk pengalaman kerja dlm bidang setiausaha... jd sume nyer terserah pada-Nya.. Andai bukan rezeki aku menjd PA it ok aku akan ambik exam KPSL kenaikan pangkat menjd S27 setidaknya aku masih ada peluang lgi.. x perlu mengeluh kerana ada yang lagi teruk keadaan hidup dari aku.. andai ada rezeki jd PA itu lbh baik...

Bertahan dan bersabar itu lbh penting.. Berdoa dan pastinya doa akan didengari-Nya... Semogala...

No comments: